Wednesday, July 22, 2015

ترشی آلبالو


آلبالو یکی از میوه های لذیذ تابستان .....
وقتی آلبالو می بینی خواه ناخواه آب از لب و دهانت راه می گیره حالا دیگه باهاش ترشی هم درست کنی چه شوددددددد.
یکی از ترشی های ساده ؛ پر طرفدار و زینت بخش سفره ، سالاد و…
علاوه بر این یکی از خوشمزه ترین ترشی های ایرانی است که طعم ترشی مطبوعی داشته و به همراه غذاهای گوشتی و پلوها به خصوص دمپخت لذیذههههه 



 

مواد لازم

آلبالو : ۱ کیلو
آب : ۱ لیوان
نمک : ۱ قاشق چای خوری
سرکه سیب : نیم لیتر


 (طرز تهیه )

- ابتدا آلبالوها را شسته در صافی ریخته تا آب آنها برود و کاملا خشک شوند .
- ظرف یا شیشه مورد نظر برای ترشی باید خیلی تمیز باشد چرب یا خیس نباشد .
- سرکه ؛ آب و نمک را در ظرفی مخلوط کرده خوب هم می زنیم
- درمرحله بعد
آلبالوها را درون شیشه ریخته و روی آن را کاملا
  با مخلوط سرکه بپوشانید .
- کمی از ظرف ترشی شما ( به اندازه ۲ تا ۳ انگشت ) باید از سرکه خالی باشد
- سپس در ظرف را محکم بسته در یخچال یا جای خنک نگهداری کنید
- این ترشی خیلی خوشمزه بعد از یک هفته تا ۱۰ روز آماده خوردن است



 ( نکات )
- سرکه باید به اندازه ای باشد که روی آلبالوها را بپوشاند بعد از اینکه سرکه را 

  می ریزیم در ظرف ترشی را بازمی گذاریم اجازه می دهیم تا سرکه ته نشین شود 
  بعد از چند دقیقه چک می کنیم اگر سرکه نیاز بود دوباره اضافه کنید .
- من از سرکه سیب استفاده کردم که طعم فوق العاده ای به ترشی می دهد .
- شما می توانید سرکه انگور یا سرکه ای دیگر جایگزین سرکه سیب کنید .
- اگر سرکه شما خیلی تیز است با کمی آب مخلوط کنید من کمی آب با سرکه ام  

   مخلوط  کردم .
- این ترشی باید در یخچال نگهداری شود ، من به خاطر هوای سرد اینجا بیرون  

   یخچال گذاشتم
- با این روش حتی تا یک سال هم می توانید ترشی را نگه دارید  بدون اینکه لیز و 

  شل شود.
- وقتی آلبالوهای ترشی تمام شد ، آب ترشی را بیرون نریزید برای تهیه سس سالاد  

  از آن استفاده کنید ; سس شما صورتی خوشرنگ می شود وجایگزین خوبی برای  
  آبلیمو است. 
- این ترشی خیلی خوشمزه است ؛ امیدوارم تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید


    نوش جان ; آزاده


2 comments:

  1. هاهاها پس اخرین حدسی که تو اینستاگرام زدم درست بود
    ترشی البالو
    عکس اولی رو خیلی دوست دارم عالی شده.
    ممنون از دستور خوبت من عاشق ترشی هستم باید امتحانش کنم
    ولی فکر کنم یه قسمت از دستور اشکال داره
    - درمرحله بعد گوجه ها را درون شیشه ریخته و روی آن را کاملا با مخلوط سرکه بپوشانید .
    گوجه کجا بود خواهر؟دستور ترشی گوجه بود؟

    ReplyDelete
  2. هاهااااا شادی ؛ آره آخری درست بود
    لطف داری عزیزممممم به پا هنر عکاسی شما نمی رسه
    درست کن عالیههههه ؛ پیشاپیش نوش جونت
    مرسی که گفتی اصلاح شد

    ReplyDelete