Monday, August 31, 2015

ترشی گوجه سبز







چند وقت پیش رفته بودم جنگل پشت خونه ؛ که با این گوجه های خوشمزهههه روبرو شدم کلی چیدم و باهاشون خوردنی های خوشمزه درست کردم و مقداری هم برای خورشت فریز کردم ...
از درخت این خوشمزه ها هم عکس گرفتم که حتما می گزارم
قبلا دستور خورشت گوجه سبز رو گذاشته بودم که دستورش رو اینجا می توانید ببینید
امروز هم براتون طرز تهیه یه ترشی فوق العاده رو می گزارم
پس با من همراه باشید .
..








مواد لازم
گوجه سبز : ۱ کیلو
ترخون خشک : ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
نمک : ۱ قاشق چای خوری
سرکه سیب : نیم لیتر







( طرز تهیه )

- ابتدا گوجه سبزها را شسته در صافی ریخته تا آب آنها برود و کاملا خشک شوند .
- ظرف یا شیشه مورد نظر برای ترشی باید خیلی تمیز باشد چرب یا خیس نباشد .
- بعد گوجه ها را درون شیشه ریخته روی آن ترخون و نمک می ریزیم .
- درمرحله بعد روی گوجه ها را کاملا با سرکه بپوشانید .
- کمی از ظرف ترشی شما ( به اندازه ۲ تا ۳ انگشت ) باید از سرکه خالی باشد
- سپس در ظرف را محکم بسته در جای گرم نگهداری کنید .- این ترشی خیلی خوشمزه بعد از دوهفته آماده خوردن است ولی من بر نفس خودم غلبه کردم
- و تا ۴ ماه درب ترشی را باز نکردم ولی وقتی باز کردم معرکه بود ......

( نکات )

- سرکه باید به اندازه ای باشد که روی گوجه ها را بپوشاند بعد از اینکه سرکه را روی گوجه ها می ریزیم در ترشی   را باز می گذاریم اجازه می دهیم تا سرکه ته نشین شود بعد از چند دقیقه چک می کنیم اگر سرکه نیاز بود
دوباره اضافه کنید .
- من از سرکه سیب استفاده کردم که طعم فوق العاده ای به ترشی می دهد .
- شما می توانید سرکه انگور یا سرکه ای دیگر جایگزین سرکه سیب کنید .
- اگر سرکه شما خیلی تیز است با کمی آب مخلوط کنید من کمی آب با سرکه ام مخلوط کردم .
- سرکه و آب را با هم مخلوط کنید بزارید یک جوش بزند سرد که شد به ترشی اضافه کنید .
یک ترشی خیلی خوشمزه و لذیذ ؛ امیدوارم تهیه کنید ازطعم آن لذت ببرید .





No comments:

Post a Comment